Kundeservice
Vi står klare til å hjelpe deg!
Vi står klare til å hjelpe deg!
Under produktene ligger det flere spesifikasjoner. Blant annet mål, farge og om produktet kommer i potte eller ikke. De fleste av våre planter kommer i standard plastpotter, for enkel plassering i en egenvalgt potte.
Vi har mange flotte potter til både innebruk og utebruk. De fleste av våre planter kommer i standard plastpotte som du ser mål på i spesifikasjonene under produktet.
Som en standard, men ingen fasit! Pleier vi å si:
Potter 30cm+ til planter under 150cm høyde.
Potter 40cm+ til planter over 150cm høyde. Se her.
Du kan fint bruke større og mindre potter, så lenge selve planten får plass i potten. Trendene her forandres med tiden fra år til år, men som hovedregel anbefaler vi i ambiplants potter som bidrar til et naturtro utseende. Plantene er kunstige og trenger ikke næring, men en potte som passer vil forsterke det naturtroe preget. Det burde kunne se ut som at planten faktisk kan leve oppi den valgte potten.
Ja, vi har kunstige planter som er designet for nordisk klima. Se våre utendørs kunstige planter her.
I tillegg til de kunstige trærne og kunstige plantene som ambiplants tilbyr for ditt hjem og din arbeidsplass, er det også en rekke kunstige planter tilgjengelig som er egnet for utendørs bruk. Disse utendørs plantene er motstandsdyktige mot ulike værpåvirkninger. Fargen på disse plantene holder i flere år. Alle disse finner du under "Kunstige uteplanter" i nettbutikken.
Enkelte større planter og trær har lange tynne grener som kan løsne i vinden. Produktet tåler sollyset godt og er derfor UV-merket grunnet sin UV-behandling, eller merket med Premium Collection. Stammen på produkter med stamme er også behandlet for å tåler miljøpåvirkningene ute. Det er viktig å tenke på plasseringen ute. Plantene bør skjermes forsvarlig etter utforming på de ulike plantene. Buksbom og tuja er svært motstandsdyktige, men større trær med lengere grener kan tåle mindre regn og vind.
Les videre om UV-merket og Premium Collection.
Våre uteplanter er merket med UV-merket og ligger under kategorien kunstig uteplanter. Dette betyr at planten tåler sollys meget godt. Bladene er behandlet med UV gjennom hele produksjonen. Slik at bladene ikke vil bli blå, som du kanskje har hørt eller opplevd selv med andre kunstige planter.
De kunstige uteplantene kan stå ute hele året, men vi anbefaler at du ta dem inn når været er som verst. Altså om det er storm, sterk vind eller vinter. Alle faktorer som dette er med på å minske levetiden til både levende og kunstige planter. Plantene holder seg godt i flere år, men du kan forlenge levetiden enda mer om du tar litt ekstra vare på de.
Det er veldig enkelt og greit å bare la plantene stå ute hele året, men da vil miljøet påvirke levetiden også. Vi anbefaler at du tar plantene inn, så du kan nyte dem år etter år.
Tenk også litt på plassering og montering. Høye og store planter må monteres og settes opp slik at de ikke kan velte over. Perfekt for hagestuer og uteområder med noe ly, ellers er en stabil og tung potte viktig å benytte seg av. Større trær med lange tynne grener er utsatt mtp. vind, så du må se an værforholdene der du skal plassere plantene. At en gren løsner vil være et resultat av at det blåser mye eller en god del over tid som sliter på feste til grenene.
I tillegg til plantene med UV-merket har alle våre planter som er merket med Premium Collection meget høy kvalitet i bladverket, som da også tåler sollys veldig godt over tid og kan benyttes ute så lenge de ikke blir utsatt for kraftig uvær og vind. Norge har svært ulike værforhold og årstider så vi anbefaler om nødvendig kun å bruke disse ute om sommerhalvåret, samt så må de beskyttes mot uvær og vind.
Dette er den store forskjellen mellom UV og Premium merkene.
Kunstige planter som klarer seg selv etter beplantning.
Dine kunstige planter trenger ikke næringsrik jord og en hvis mengde med vann fra da til da. Kunstige planter og blomster trenger drenering! Om plantene skal stå ute bør du ha mulighet til å få ut vannet av potten. Enten ved hull i siden av potten eller under. Du kan også helle ut vannet når det har regnet, men da må du huske på det.
En enkel og nokså billig metode er å bruke leca kuler til å fylle potten. Da fyller du til ønsket høyde i potten, setter planten oppi også fyller du litt til rundt planten. Leca er lette kuler som gjør jobben, men hvor stabilt dette blir kommer an på planten og hvor den skal stå.
En høy eller stor plante vil vi anbefale å montere fast i potten. Da kan du bruke Planteskum ala byggskum. Planten vil da sitte fast og stå meget stødig. Fyll gjerne også med noe tungt!
Over leca og planteskum anbefaler vi å pynte med dekorstein eller dekorbark. Dekorstein er fine stein med litt tyngde som gjør at potten og planten vil så mer stabilt. Dekorbark er igjen ganske lett, men veldig dekorativt og rimelig.
Uteplanter i potter - Ikke la de velte i vinden
Fyll potten med noe tungt. Singel eller en stein fra hagen. Her er det bare å være kreativ. Jo tyngre jo bedre tenker vi, men husk at det kan være greit å kunne flytte på plante også i etter tid. Ikke fyll den så tung at du ikke klarer å flytte på den, med mindre den skal stå akkurat der i mange år fremover. Våre uteplanter kan stå ute, men vi anbefaler at du tar dem inn om vinteren! Da er det greit å kunne flytte på dem! Sand kan også brukes.
Oppsumert:
Noe tungt i bunnen av potten - Sjekk at planten står stødig - Pynt med dekorativ topping. HUSK DRENERING om planten skal stå ute.
Selv om vedlikehold av kunstige planter er en av grunnene til populariteten, er det tilrådelig å gi de kunstige plantene en regelmessig rengjøring. Det er viktig at du tar hensyn til måten du rengjør plantene på. Ofte havner ganske mye støv på bladene på plantene, dette stoffet frarøver det realistiske "utseendet" til den falske planten, og det er selvfølgelig synd.
Rengjøring med en litt fuktig klut fungerer veldig fint, eller har du mulighet til å ta de med å dusje de er også det en enkelt og grei metode.. Ellers anbefaler vi deg å rengjøre dine falske planter en gang i blant med en såkalt støvekost. Dette sikrer at dine falske planter beholder det realistiske "utseendet og følelsen".
Våre plantematter er enkle å sette sammen, de kommer med et klikksystem hvor du enkelt klikker de sammen før de henges opp på veggen. Velg antall matter etter mål, du kan fint klippe mattene.
Du kan henge mattene rett på veggen, i en ramme eller på ei plate. Vi anbefaler at du skrur mattene fast med 4 skruer per matte. Se monteringsvideo
Mattene kan også limes om det er ønskelig, slik som akustikkpanel. De skrusfast og limes godt for best resultat.
Ja, du kan lese tilbakemeldinger fra våre kunder på Google kunde anmeldelser.
Vi har et innlegg her: Anmeldelse - Kunstige planter 4.9 stjerner på google | Ambiplants.no - ambiplants.no
Våre åpningstider i showrom:
Mandag-Fredag 10:00-15:30
Det er også mulig å gjøre avtale med oss om besøk i showrom på kveld eller i helger.
Ta kontakt med oss, så ser vi hva som kan passe.
Våre åpningstider kundeservice:
Mandag-Fredag 10:00-16:00
Vi har kort behandlingstid på ordre i nettbutikken. Innen 24 timer kan det være mulig å endre bestillingen, om den ikke er pakket og sendt enda med posten. Du mottar en bekreftelse på pakking/forsendelse fra oss, og når den er mottatt er din pakke alt klar for sending. I de fleste tilfeller har posten alt hentet din pakke om du kontakter oss etter denne mailen.
Før dette kan du kontakte oss på:
[email protected] eller ring oss på telefon +47 454 64 243, så kan vi i mange tilfeller hjelpe deg.
Etter 24 timer vil det ikke være mulig å foreta endringer eller avbestillinger på en ordre.
Fraktkostnader forbundet med retur holdes av kjøper og vil avhenge av produkts størrelse og vekt. Vi anbefaler å kjøpe returfrakt på Posten: Post- og frakttjenester i Norge og utlandet
Vi selger en stor mengde små produkter og større produkter som kan være fristende å bestille hjem kun for å kikke på dem. Dermed kan vi ikke tilby gratis frakt og i tillegg dekke retur. Vi ønsker heller at du tar kontakt med oss for flere bilder, om du er usikker. Vi setter pris på forståelsen rundt dette og er alltid behjelpelige om du har spørsmål, både via mail og telefon.
Vår Returadresse:
Ambiplants AS
Doneheia 167
4516 Mandal
Si gjerne ifra om returen slik at vi kan se etter den:
Epost: [email protected]
Er du ikke helt fornøyd med ett eller flere produkter? Da er det mulig å returnere disse. De returnerte produktene må ankomme oss i lik stand som de ble levert, altså i god stand og uskadet.
Returner bestillingen din innen 14 dager. Vi vil refundere beløpet til deg for returen så snart som mulig, etter levering av din retur på vårt lager. Produktene må være riktig pakket og returnert i originalemballasjen. Slik at sjansen for skade er minimal under retur forsendelsen.
Vær oppmerksom! Hvis et produkt ikke er pakket godt inn og er skadet ved ankomst hos oss, kan du risikere at returen ikke blir godkjent.
Du kjøper returfrakt på Posten: Post- og frakttjenester i Norge og utlandet
Retur adresse:
Ambiplants AS
Doneheia 167
4516 Mandal
Ulykker kan skje under transport, det er utrolig kjedelig. Heldigvis skjer det ikke så ofte. Vi pakker dine varer godt inn for å unngå slike situasjoner. HUSK også dette ved retur, om du skal sende noe tilbake til oss.
Alle reklamasjoner skal meldes skriftlig til vår kundeservice på epost: [email protected]. Husk å dokumentere skaden med bilder av både varen og emballasjen. Manglende info og bilder blir ikke behandlet. Du må oppgi bestillingsnummer i mailen. Referansen på fem siffer XXXXX.
Ta bilde av skaden slik du får den levert eller henter den på postkontoret. Gjerne både av emballasjen før du åpner pakken, og så av produktet som er skadet. Send oss en mail på [email protected] så finner vi en løsning.
Ja, men du må opprette en ny ordre. Utveksling av et produkt er mulig ved å legge inn ny bestilling på produktet du ønsker i nettbutikken og returnere de allerede bestilte produktene. Vi vil refundere beløpet for de returnerte produktene så snart som mulig.
Dette er fordi vi ikke har mulighet til å endre på bestillinger som er betalt gjennom Klarna eller Vipps.
Når du har returnert pakken, tar det inntil 15 virkedager før vi har mottatt og behandlet returen din. Når returen din er behandlet hos oss, vil du ha fått kreditert hele eller deler av din bestilling. Alt etter vurdering av våre returkritterier.
Hvis du ikke har mottatt pengene eller info om din retur fra oss etter 15 virkedager, anbefaler vi deg å kontakte vår kundeservice.
Bestiller du selvmontering eller andre spesialbestillinger, kan ikke disse returneres.
- Planter som er skummet fast og montert i potte kan dessverre ikke returneres, da de regnes for å være tatt i bruk.
- Spesial bestillinger av trær som vi setter i produksjon hos våre produsenter kan dessverre heller ikke returneres.
Ta kontakt med vår kundeservice om du har flere spørsmål tilknyttet dette.
Når du har opprettet en konto, er det mulig å spore statusen til bestillingen din ved å logge inn på Min side. Under 'Mine bestillinger' kan du se bestillingen(e) din(e) og deres status.
Har du ikke opprettet en konto? Når du har bestilt som gjest, finner du informasjonen om bestillingen din i e-post bekreftelsen. Du vil også motta en e-post fra vår transportør med sporingskoden til bestillingen din.
Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse, hva nå?
Det er mulig at bestillingen ikke er fullført fordi noe gikk galt under betalingsprosessen. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse og ingen penger er belastet, anbefaler vi deg å prøve å bestille igjen.
Det kan også skje at ordrebekreftelsen havner i feil postkasse. Sjekk derfor alltid søppelposten din. Det er mulig at ordrebekreftelsen har havnet her.
Hvis du enda ikke finner e-post bekreftelsen, vennligst kontakt vår kundeservice.
Hvis du bestiller før kl. 16.00 på virkedager, vil vi sende bestillingen din innen 24 timer. Via sporingen fra vår transportør kan du holde øye med når du mottar bestillingen din.
Bestillinger gjort i helger og på helligdager vil bli effektuert førstkommende virkedag. Vår leveringstid er 1-3 dager.
For bestillinger opp til 500,- er frakten 99,-. Hjemlevering koster 199,-
For bestillinger over 500,- er frakt gratis til nærmeste postkontor/post i butikk.
For bestillinger over 3000,- er hjemlevering gratis.
Vi tilbyr også bedriftspakke og har pallefrakt ved større leveringer.
Våre bestillinger sendes med Posten/Bring.
Det er mulig å velge hjemlevering mot et tillegg i prisen. Hjemlevering foregår på ettermiddagen mellom 16:00 og 21:00.
Ja, vi leverer pakke til bedrifter med bedriftspakke eller pall. Forsendelses metode velger man i kassen ved bestilling.
OBS! Bedriftspakke er den løsningen som egner seg om du bestiller til bedrift. Velger du selv hjemlevering leveres pakken etter kl 16.00. Om ingen tar imot pakken leveres den til nærmeste post i butikk.
Ja, ved å velge hentes på vårt lager i kassen, kan man umiddelbart etter bestilling hente den på vårt lager. Klikk og hent, du trenger ikke å vente på bekreftelse. Mellom kl 10.00 og 15.30 hjelper vi deg, det er ikke sikkert planten står klar men vi finner den til deg når du kommer.
Har du bestilt montering anbefaler vi at du venter på beskjed om at bestillingen er klar for henting.
Ambiplants AS
Doneheia 167
4516 Mandal
Ring oss om du ikke finner frem: på tel +47 45 46 42 43
Større bestillinger eller varer pakkes og sendes med hensikt på halvpall eller europall. De blir da levert hjem til deg eller "Pakke til bedrift" til bedriften.
Alle leveringer av større volum blir levert på dagtid før 16.00, og du som kunde må derfor passe på å være ledig til å ta imot din bestilling når bring/posten kommer for å levere til deg.
Du kan velge å betale gjennom Klarna eller vipps som er våre betalings partnere. Alle betalinger blir håndtert trygt.
Forhåndsbetaling via faktura er også mulig. Ta kontakt med oss, eller betal faktura som du mottar ved ordrebekreftelsen.
Kontonummer: 30751248454
Vi har også mulighet til å sende fakturaer EHF til bedrifter og offentlige organisasjoner.
Ta kontakt med oss så hjelper vi med dette.
En betaling ved hjelp av Klarna kan nektes av ulike grunner.
Av hensyn til personvernet har vi dessverre ingen innsikt i dette. Klarna kan forklare nøyaktig hvorfor betalingen din blir avslått, så vi anbefaler deg å kontakte Klarna kundeservice.
Fant du det du lette etter? Legg deretter produktet i handlekurven med 1 klikk på knappen. I handlekurven kan du se de valgte produktene, justere antall eller slette produkter.
Fyll deretter ut detaljene dine slik at vi vet hvem bestillingen er til. Det er mulig å få bestillingen levert til en annen adresse. Velg en frakt metode. Det er mulig å hente bestillingen din på vårt lager i Mandal.
Til slutt velger du en betalingsmåte.
Å opprette en konto er ikke nødvendig å bestille. Vi anbefaler å opprette en konto, slik at du enkelt kan finne alle bestillingene dine.
I hovedmenyen ser du ulike kategorier som "Kunstige Planter" og "Kunstige Blomster" klikker du på disse får du opp alle produktene i de ulike kategoriene. Du kan også velge underkategori for å spesifisere litt mer.
Slik kan du se igjennom mye av vårt sortiment for å finne det du leter etter, eller for å se om det er noe du liker.
Vet du hva du skal ha? Kanskje du har en spesiell plante eller blomst i tankene:
Bruk søkefeltet - skriv inn ordet du ønsker å søke på for å se om vi har det på lager. "Hortensia" eller "Monstera" Da vil produktene relatert dette ordet komme opp når du trykker enter.
Når du har kommet til kassen, vil du på venstre side finne et eget felt som heter "Rabattkode". Trykk her og skriv inn rabattkoden og trykk på "Bruk" for å se at rabatten legges til.
Vi har sjeldent rabattkoder ute, de kommer oftest på vårt nyhetsbrev til tidligere kunder. Så meld dere på nyhetsbrevet for oppdateringer!
Q&A - Spørsmål våre kunder ofte lurer på.
Ring oss
Skriv til oss
Følg oss på sosiale medier