Kundeservice
Vi står klare til å hjelpe deg!

Vi står klare til å hjelpe deg!
Ja, du kan lese tilbakemeldinger fra våre kunder på Google kunde anmeldelser.
Våre åpningstider i showrom:
Mandag-Fredag 10:00-16:00
Det er også mulig å gjøre avtale med oss om besøk i showrom på kveld eller i helger. Ta kontakt med oss.
Våre åpningstider kundeservice:
Mandag-Fredag 10:00-16:00
Når du har opprettet en konto, er det mulig å spore statusen til bestillingen din ved å logge inn på Min side. Under 'Mine bestillinger' kan du se bestillingen(e) din(e) og deres status.
Har du ikke opprettet en konto? Når du har bestilt som gjest, finner du informasjonen om bestillingen din i e-post bekreftelsen. Du vil også motta en e-post fra vår transportør med sporingskoden til bestillingen din.
Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse, hva nå?
Det er mulig at bestillingen ikke er fullført fordi noe gikk galt under betalingsprosessen. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse og ingen penger er belastet, anbefaler vi deg å prøve å bestille igjen.
Det kan også skje at ordrebekreftelsen havner i feil postkasse. Sjekk derfor alltid søppelposten din først. Det er mulig at ordrebekreftelsen har havnet her.
Hvis du ikke finner e-post bekreftelsen, vennligst kontakt vår kundeservice.
Hvis du bestiller før kl. 16.00 på virkedager, vil vi sende bestillingen din innen 24 timer. Kort sagt, bestilt før 16:00 = sendt i morgen. Via sporingen fra vår transportør kan du holde øye med når du mottar bestillingen din.
Bestillinger gjort i helger og helligdager vil bli effektuert førstkommende virkedag. Vår leveringstid er 1-3 dager.
Dette er veldig irriterende og selvfølgelig ikke intensjonen vår! Ta kontakt med vår kundeservice direkte slik at vi i sammen kan finne en god løsning.
Fant du det du lette etter? Legg deretter produktet i handlekurven med 1 klikk på knappen. I handlekurven kan du se de valgte produktene, justere antall eller slette produkter.
Fyll deretter ut detaljene dine slik at vi vet hvem bestillingen er til. Det er mulig å få bestillingen levert til en annen adresse. Velg en frakt metode. Det er mulig å hente bestillingen din på vårt lager i Mandal.
Til slutt velger du en betalingsmåte.
Å opprette en konto er ikke nødvendig å bestille. Vi anbefaler å opprette en konto, slik at du enkelt kan finne alle bestillingene dine.
Du kan velge å betale gjennom Klarna eller vipps som er våre betalings partnere. Alle betalinger blir håndtert trygt.
Forhåndsbetaling via faktura er også mulig. Ta kontakt med oss, eller betal faktura som du mottar ved ordrebekreftelsen. Vi har også mulighet til å sende fakturaer EHF til bedrifter og offentlige organisasjoner. Ta kontakt med oss så hjelper vi med dette.
En betaling ved hjelp av Klarna kan nektes av ulike grunner.
Av hensyn til personvernet har vi dessverre ingen innsikt i dette. Klarna kan forklare nøyaktig hvorfor betalingen din blir avslått, så vi anbefaler deg å kontakte Klarna kundeservice.
For bestillinger opp til 500,- belaster vi 99,- fraktkostnader. Hjemlevering koster 199,-
For bestillinger over 500,- er frakt gratis til nærmeste postkontor/post i butikk.
For bestillinger over 3000,- er hjemlevering gratis.
Våre bestillinger sendes med Posten/Bring
Det er mulig å velge hjemlevering mot et tillegg i prisen. Hjemlevering foregår på ettermiddagen mellom 17:00 og 21:00
Ja, vi leverer til bedrifter med bedriftspakke eller pall. Forsendelses metode velger man i kassen ved bestilling.
Ja, ved å velge hentes på vårt lager i kassen, kan man umiddelbart etter bestilling hente den på vårt lager.
Ambiplants AS
Doneheia 167
4516 Mandal
Tel: +47 45 46 42 43
Fraktkostnader forbundet med retur holdes av kjøper og vil avhenge av produkts størrelse og vekt. Vi anbefaler å kjøpe returfrakt på Posten: Post- og frakttjenester i Norge og utlandet
Er du ikke helt fornøyd med ett eller flere produkter? Da er det mulig å returnere det. De returnerte produktene må ankomme oss i god stand og uskadet.
Returner bestillingen din innen 14 dager. Vi vil refundere beløpet til deg så snart som mulig. Produktene må være riktig pakket og returnert i originalemballasjen. Slik at sjansen for skade er minimal under retur forsendelsen.
Vær oppmerksom! Hvis et produkt ikke er pakket godt og er skadet ved ankomst hos oss, kan du risikere at returen ikke blir godkjent.
Kjøp returfrakt på Posten: Post- og frakttjenester i Norge og utlandet
Retur adresse:
Ambiplants AS
Doneheia 167
4516 Mandal
Ja. Utveksling av et produkt er mulig ved å legge inn ny bestilling på produktet du ønsker i nettbutikken og returnere de allerede bestilte produktene. Vi vil refundere beløpet for de returnerte produktene så snart som mulig.
Dette er fordi vi ikke har mulighet til å endre på bestillinger som er betalt gjennom Klarna eller Vipps.
Når du har returnert pakken, tar det maksimalt 15 virkedager før vi har mottatt og behandlet returen din. Når returen din er behandlet hos oss, vil du motta en e-post med ytterligere informasjon om refusjon/bytte.
Hvis du ikke har mottatt en melding fra oss etter 15 virkedager, anbefaler vi deg å kontakte vår kundeservice.
Planter som er skummet fast og montert i potte kan dessverre ikke returneres, da de regnes for å være tatt i bruk.
Spesial bestillinger av trær som vi setter i produksjon hos våre produsenter kan dessverre heller ikke returneres.
Ta kontakt med vår kundeservice om du har flere spørsmål tilknyttet dette.
Ja, vi har kunstige planter som er designet for nordisk klima. Se våre utendørs kunstige planter her.
I tillegg til de kunstige trærne og kunstige plantene som ambiplants tilbyr for ditt hjem og din arbeidsplass, er det også en rekke kunstige planter tilgjengelig som er egnet for utendørs bruk. Disse utendørs plantene er motstandsdyktige mot de ulike værpåvirkningene. Fargen på disse plantene holder i mange år. Alle disse finner du under "Kunstige uteplanter" i nettbutikken.
Les videre om UV-merket og Premium Collecction.
Våre uteplanter er merket med UV-merket og ligger under kategorien kunstig uteplanter. Dette betyr at planten tåler sollys meget godt. Bladene er behandlet med UV gjennom hele produksjonen. Slik at bladene ikke vil bli blå, som du kanskje har hørt eller opplevd selv med andre kunstige planter.
De kunstige uteplantene kan stå ute hele året, men vi anbefaler at du ta dem inn når været er som verst. Altså om det er storm, sterk vind eller vinter. Alle faktorer som dette er med på å minske levetiden til både levende og kunstige planter. Plantene skal holde seg godt i mange år, men du kan forlenge det enda mer om du tar litt ekstra vare på de.
Det er veldig enkelt og greit å bare la plantene stå ute hele året, men da vil miljøet påvirke levetiden også. Vi anbefaler at du tar plantene inn, så du kan nyte dem år etter år hele sommeren.
Tenk også litt på plassering og montering. Høye og store planter må monteres og settes opp slik at de ikke kan velte over. Perfekte planter for hagestuer og uteområder med noe ly, ellers er en stabil og tung potte lurt å benytte seg av.
I tillegg til disse plantene med UV-merket har alle våre planter som er merket med Premium Collection meget høy kvalitet i bladverket, som da også tåler sollys veldig godt over tid og kan benyttes ute så lenge de ikke blir utsatt for kraftig uvær og vind. Norge har svært ulike værforhold og årstider så vi anbefaler alltid å bruke disse ute kun i sommerhalvåret, samt beskytte de mot uvær og vind.
Dette er den store forskjellen mellom UV og Premium merkene.
Du plasserer den kunstige planten i en dekorativ potte. Pass på at den kunstige planten står rett i potten. Fyll deretter potten med for eksempel lecakuler, stein eller dekorbark.
Vi anbefaler deg å feste den kunstige planten med byggskum. Fordelen med dette er at den kunstige planten sitter fast i potten. Dette forhindrer at den kunstige planten faller over.
Selv om vedlikehold av kunstige planter er en av grunnene til populariteten, er det tilrådelig å gi de kunstige plantene en regelmessig rengjøring. Det er viktig at du tar hensyn til måten du rengjør plantene på. Ofte havner ganske mye støv på bladene på plantene, dette stoffet frarøver det realistiske "utseendet" til den falske planten, og det er selvfølgelig synd.
Rengjøring med en litt fuktig klut fungerer veldig fint, eller har du mulighet til å ta de med å dusje de er også det en enkelt og grei metode.. Ellers anbefaler vi deg å rengjøre dine falske planter en gang i blant med en såkalt støvekost. Dette sikrer at dine falske planter beholder det realistiske "utseendet og følelsen".
Ring oss
Skriv til oss
Følg oss på sosiale medier